Světová premiéra modelu Golf Variant TGI BlueMotion

Praha, 17. září 2013 – Nový Volkswagen Golf Variant TGI slaví světovou premiéru na právě probíhajícím mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem. TGI označuje motory Volkswagen na zemní plyn a společně s TSI a TDI patří mezi pilíře strategie značky Volkswagen v oblastech pohonu a paliv.

  • Úsporný a ekologický model s pohonem na zemní plyn rozšiřuje produktovou paletu
  • Náklady na palivo 89 Kč na 100 kilometrů

Čtyřválcový motor modelu Golf Variant TGI BlueMotion o výkonu 81 kW/110 k spaluje jak zemní plyn, tak benzin. Díky přeplňování a přizpůsobení motoru plynnému palivu lze využít vysoké oktanové číslo 130 (stanovené výzkumnou metodou) velmi čistého zemního plynu. Výsledkem je mimořádně úsporný pohon s extrémně nízkou spotřebou 3,5 kg CNG/100 km a emisemi CO2 pouhých 95 g/km. Náklady na palivo pro ujetí vzdálenosti 100 kilometrů tedy činí pouhých 89 Kč (při průměrné ceně zemního plynu 25,40 Kč/kg na 47 veřejných plnicích stanicích CNG v České republice k 1.8.2013; zdroj: www.cng.cz).

Golf a právě představený Golf Variant jsou první dva vozy s pohonem na zemní plyn postavené na základě nové modulární platformy MQB pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč. Modely jsou od začátku koncipovány nejen pro konvenční motory, ale i pro všechny další nově vyvíjené řady agregátů s modulární konstrukcí, od hybridních systémů a pohonu na zemní plyn až po komponenty čistě elektrického pohonu.

Motory na zemní plyn mají o 25 procent nižší emise CO2 než srovnatelné motory na benzin. Použitím bioplynu lze emise CO2 snížit dokonce o 80 procent. Například v Německu se bioplyn prodává již dnes na 177 plnicích stanicích CNG a průměrný podíl bioplynu na prodeji zemního plynu jako paliva činí 20 procent.

Přechod na vozidlo poháněné zemním plynem není v současnosti spojen s žádnými ústupky – ani v oblasti komfortu, výkonu nebo z důvodu krátkého dojezdu. V Německu lze doplnit nádrže na zemní plyn na 920 místech, v České republice je v provozu již 47 plnicích stanic CNG. Sériová nádrž na benzin prodlužuje celkový dojezd na téměř 1400 kilometrů. Při provozu na zemní plyn lze ujet vzdálenost přibližně 430 kilometrů – a to mimořádně hospodárně, protože náklady na palivo činí přibližně pouhých 89 Kč na 100 kilometrů.

Ekologické vlastnosti pohonu na zemní plyn byly mnohokrát potvrzeny různými oceněními. Například eco up! se stal v letech 2012 a 2013 „celkovým vítězem“ v žebříčku ekologických automobilů sestavovaném autoklubem VCD. Up! s pohonem na zemní plyn byl zároveň vyznamenán ekologickou cenou ACV mobil. Passat TSI EcoFuel je rovněž úspěšným modelem s pohonem na zemní plyn a může se pochlubit oceněními, jako je „Žlutý anděl 2012“ v kategorii „Auto budoucnosti“ nebo prestižní pětihvězdičkové ocenění v testu ADAC EcoTest.

Zemní plyn je společně s elektrickou mobilitou jedním ze zásadních pilířů pro realizaci alternativních konceptů pohonu v rámci celokoncernové strategie v oblastech pohonu a paliv. Volkswagen je o přednostech zemního plynu přesvědčen. V současnosti je to jediný alternativní pohon, který je technicky vyzrálý a ekonomicky realizovatelný ve velkých výrobních počtech a bez větších omezení přináší velké snížení emisí CO2.

Pro správné fungování těchto stránek ukládáme cookies.


VW
~
Seat
~
VW užitkové
~