Volkswagen i nadále vede MS, ale v Argentině mu chybělo štěstí

Praha, 27. dubna 2015 – Tým Volkswagen Motorsport se musel ve čtvrtém podniku letošní sezony mistrovství světa v rallye FIA WRC spokojit s nepříznivým výsledkem. Do následující rallye v Portugalsku však nastoupí jako lídr v průběžném pořadí jezdců a konstruktérů. V nejnáročnější rallye roku nestál Volkswagen poprvé od Rallye Austrálie 2013 na stupních vítězů, ohlíží se však na úspěšnou sérii 20 umístění na stupních vítězů a sedmi vítězství v řadě. Posádka Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) vybojovala v závěru soutěže v Argentině vítězství v tzv. Powerstage, a získala tak tři body.

  • Úspěšná série Volkswagenu skončila po sedmi vítězstvích a 20 místech na stupních vítězů v řadě
  • Sébastien Ogier vyhrál Powerstage „El Cóndor“
  • Osm z dvanácti nejlepších časů – Polo R WRC určovalo tempo v Rallye Argentina
 Volkswagen i nadále vede MS, ale v Argentině mu chybělo štěstí

Posádky Volkswagenu navíc zajely s vozem Polo R WRC osm z dvanácti možných nejlepších časů. Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N/N) přispěli čtyřmi nejlepšími časy, Ogier/Ingrassia třemi. Další vítězství v rychlostní zkoušce získali Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), kteří museli odstoupit v předposlední rychlostní zkoušce z třetího místa průběžného pořadí kvůli problému s přívodem paliva. Vítězství slavili Kris Meeke/Paul Nagle (GB/IRL) před svými kolegy z týmu Citroën Madsem Østbergem/Jonasem Anderssonem (N/S). Třetí místo na stupních vítězů patřilo posádce Elfyn Evans/Daniel Barritt (GB/GB, M-Sport Ford).

První zklamání, pak happy end: body z Powerstage pro Ogiera

Ogier/Ingrassia měli problémy s palivovým systémem již ve druhé rychlostní zkoušce, kde je předčasně zastavila ztráta výkonu – vedoucí posádka mistrovství světa se musela již v první den soutěže rozloučit s nadějemi na vítězství. Na Powerstage proto vsadili všechno na jednu kartu a závěrečnou rychlostní zkoušku vyhráli již potřetí v této sezoně. Pro Volkswagen to bylo 22. vítězství v Powerstage, v níž jsou rozdělovány body mezi tři nejrychlejší posádky.

Druhá rychlostní zkouška znamenala konec ambicím na vítězství také pro posádku Andreas Mikkelsen/Ola Fløene, která nabrala obrovskou časovou ztrátu kvůli poškozené pneumatice. Také oni se rozhodli jet v Powerstage velmi riskantně s cílem nasbírat body, ale rychlostní zkoušku nedokončili, protože na technicky náročné a úzké trati „El Cóndor“ zavadili o skálu, která poškodila zavěšení kola.

 Volkswagen i nadále vede MS, ale v Argentině mu chybělo štěstí

Drama v závěrečném dni: Latvala/Anttila odstoupili z třetího místa

Jari-Matti Latvala a Miikka Anttila udržovali Volkswagen ve hře až do nedělního finále, do něhož vstupovali na třetím místě. Z předposlední rychlostní zkoušky rallye však musela finská dvojice předčasně odstoupit. Problém s přívodem paliva znamenal i pro posádku Latvala/Anttila konec.

Konec pozoruhodné série – 20 umístění na stupních vítězů v řadě, z toho 19 vítězství

Od Rallye Austrálie 2013 bouchaly u Volkswagenu vždy korky od lahví s šampaňským. Po dobu následujícího jednoho roku a sedmi měsíců stál na stupních vítězů vždy alespoň jeden jezdec s vozem Polo R WRC. Z 20 umístění na stupních vítězů se přitom jednalo 19krát o vítězství. Až do Rallye Argentina byl Volkswagen sedmkrát v řadě neporažen.

Volkswagen si drží vedení v průběžném pořadí konstruktérů a jezdců

Navzdory nezdarům si Volkswagen drží vedení v průběžném hodnocení konstruktérů a jezdců. Před následujícím podnikem mistrovství světa v Portugalsku má Volkswagen 18bodový náskok před týmy Citroën a Hyundai se stejným bodovým ziskem. Díky třem bonusovým bodům z Powerstage vedou Sébastien Ogier a Julien Ingrassia o 33 bodů před posádkou Mads Østberg/Jonas Andersson a o další čtyři body před svými týmovými kolegy, dvojicí Andreas Mikkelsen/Ola Fløene.

 Volkswagen i nadále vede MS, ale v Argentině mu chybělo štěstí

Hlasy po 4. dni Rallye Argentina

Sébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC #1
„Samozřejmě jsem trochu zklamaný, že se mi ani při třetím pokusu nepodařilo tady v Argentině zvítězit. Za to ale nemohla ani náročná a drsná trať, ani skvělí fanoušci, kteří nás jezdce nadšeně povzbuzovali a podporovali. S Julienem jsme dosud měli perfektní začátek sezony – a tentokrát jsme měli zkrátka smůlu. To k motoristickému sportu patří a je z toho patrné, že vítězství nejsou samozřejmá. Vůči týmu nemám absolutně žádné výhrady, protože všichni odváděli jako vždy nejlepší práci. Příští rok se vrátíme a doufám, že si pak splním sen o prvním vítězství ve zdejší rallye.“

Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC #2
„Tohle rozhodně nebyl náš víkend – přitom jsem byl ještě krátce před cílem ve hře o stupně vítězů. ‚El Cóndor‘ patří mezi moje oblíbené rychlostní zkoušky a pro dnešek jsem si stanovil vysoké cíle. Ale už cestou ke startu se objevily problémy s přívodem paliva. Pokusili jsme se to opravit, ale čtyři kilometry před cílem rychlostní zkoušky jsme museli odstoupit. To je samozřejmě pro nás všechny, tým i fanoušky, hodně kruté. Po třech nulách v posledních třech soutěžích už musím bezpodmínečně opět bodovat. Svou pozornost nyní upírám jednoznačně na Portugalsko.“

Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC #9
„Tohle tedy vůbec nebyla naše rallye. V pátek se z poškozené pneumatiky stal velký problém, tlumič kvůli tomu praskl a později se přidalo čerpadlo posilovače. Po válce je každý generálem – prázdnou pneumatiku jsme měli vyměnit hned přímo na trati rychlostní zkoušky. Takhle jsme museli všechno vsadit na Powerstage. V ní jsem dnes riskoval všechno a po dřívějším nejlepším čase ve stejné rychlostní zkoušce jsem měl dobrý pocit. Chtěl jsem však asi příliš mnoho, došlo ke kontaktu se skálou, který poškodil zavěšení pravého zadního kola. Jsem samozřejmě zklamaný, protože jsem měl vysoké cíle a chtěl jsem tady bojovat o vítězství. Rychle to však pustím z hlavy a budu se plně soustředit na Rallye Portugalsko, která se jede za čtyři týdny.“

Jost Capito, ředitel týmu Volkswagen Motorsport
„Pro Rallye Argentina jsme si stanovili cíl zopakovat úspěch z minulého roku. Ale ve sportu nelze úspěchy plánovat a za každým úspěchem stojí tvrdá práce. Tentokrát jsme museli přijmout několik nezdarů, z nichž se zcela jistě poučíme. Odstoupení Jari-Matti Latvaly v závěru je mimořádně kruté, protože až do poslední chvíle měl nakročeno na umístění na stupních vítězů. Problémy budeme velmi pečlivě analyzovat, abychom vyloučili jejich opakování v budoucnosti. Gratulujeme týmu Citroën, vítězovi Krisu Meekovi, Madsu Østbergovi na druhém místě a třetímu Elfynu Evansovi s vozem M-Sport Ford. Vyhráli zaslouženě.“

A pak tu bylo ještě…

…„vedlejší zaměstnání“ pro Silke Hansenovou. „Rosnička“ sleduje počasí a v terénu připravuje předpovědi počasí pro soutěžní tým Volkswagenu. Během argentinského víkendu musela svou pozornost navíc věnovat také dvěma mračnům popela, která se nyní po erupci chilské sopky „Calbuco“ táhnou nad Argentinou. Vzhledem k souvisejícím omezením pro leteckou dopravu bylo otázkou, zda tovární tým z Wolfsburgu odletí v pondělí podle plánu zpátky do Německa, či nikoli. O nedělním poledni to vypadalo pro téměř třicetihodinovou cestu nadějně. Již v roce 2010 ovlivnil mistrovství světa v rallye mrak popela z islandské sopky „Eyjafjallajökull“. Tehdy se „soutěžní cirkus“ zastavil po Rallye Turecko.

A pak tu byli kromě toho ještě…

… místní hrdinové Rallye Argentina: Julian Hübner, Dirk Heitmüller a Ewald Becker. Bezprostředně po skončení průzkumných jízd ve středu začala pro tuto trojici mimořádně intenzivní služba na třech vozech Volkswagen Golf R pro Ogiera, Latvalu a Mikkelsena, dvou náhradních průzkumných vozech a jednom servisním vozu typu Crafter. Úkolem bylo zbavit zcela zaprášené silniční vozy prachu pro naložení na loď do Austrálie. Kontejnery týmu směřují po Rallye Argentina po moři přímo na třetí zámořskou rallye letošní sezony, která se jeden v září. Dovozní předpisy v Austrálii jsou mimořádně přísné a cesty v Argentině mimořádně prašné. Pro Hübnera, Heitmüllera a Beckera to byla mimořádně náročná kombinace. Celkem šest vozidel museli rozebrat do nejmenšího dílu. Nadlidský úkol byl po čtyřdenním neúnavném šroubování dokončen zároveň s odesláním těchto řádků.

Mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship), Rallye Argentina – konečné výsledky

01. Kris Meeke/Paul Nagle (GB/IRL), Citroën 3:41.44,9 h
02. Mads Østberg/Jonas Andersson (N/S), Citroën + 18,1 s
03. Elfyn Evans/Daniel Barritt (GB/GB), Ford + 3.27,4 min
04. Martin Prokop/Jan Tománek (CZ/CZ), Ford + 6.26,1 min
05. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai + 10.46,7 min
06. Khalid Al Qassimi/Chris Patterson (UAE/IRL), Citroën + 11.19,9 min
07. Abdulaziz Al-Kuwari/Marshall Clarke (Q/GB), Ford + 16.02,6 min
08. Diego Dominguez/Edgardo Galindo (PY/RA), Ford + 18.48,2 min
09. Gustavo Saba/Diego Cagnotti (PY/ARG), Škoda + 21.20,6 min
10. Federico Villagra/Diego Curletto (ARG/ARG), Ford + 25.19,6 min

17. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen + 37.11,5 min

Mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship), Rallye Mexiko – výsledky Powerstage

01. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 12.59,6 min
02. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai + 9,9 s
03. Mads Østberg/Jonas Andersson (N/S), Citroën + 10,9 s

Průběžné pořadí mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship)*

Hodnocení jezdců
1. Sébastien Ogier, 84 bodů; 2. Mads Østberg, 51; 3. Andreas Mikkelsen, 47; 4. Elfyn Evans, 41; 5. Kris Meeke, 35; 6. Thierry Neuville, 35; 7. Dani Sordo, 30; 8. Martin Prokop, 26; 9. Jari-Matti Latvala, 19; 10. Ott Tänak, 12; 11. Hayden Paddon, 10; 12. Khalid Al Qassimi, 8; 13. Nasser Al-Attiyah, 6; 14. Abdulaziz Al-Kuwari, 6; 15. Sébastien Loeb, 6; 16. Diego Dominguez, 4; 17. Jurij Protasov, 2; 18. Nicolás Fuchs, 2; 19. Gustavo Saba, 2; 20. Jari Ketomaa, 1; 21. Federico Villagra, 1.

Hodnocení konstruktérů
1. Volkswagen Motorsport, 103 bodů; 2. Citroën Total Abu Dhabi WRT, 85; 3. Hyundai Motorsport, 85; 4. M-Sport, 71; 5. Jipocar Czech National Team, 32; 6. Volkswagen Motorsport II, 15; 7. Hyundai Motorsport N, 9; 8. FWRT, 1.

* Předběžné

Pro správné fungování těchto stránek ukládáme cookies.


VW
~
Seat
~
VW užitkové
~