Nové Audi A4 Limuzína a A4 Avant

Praha, 1. července 2015 - Nová generace modelů Audi A4 Limuzína a A4 Avant fascinuje progresivní syntézou techniky a estetiky. Bestseller značky se čtyřmi kruhy má kompletně nově vyvinutou techniku ve všech oblastech a opět definuje nová měřítka ve svém segmentu. Velká pozornost byla během vývoje věnována snižování emisí CO2. Všechna technická řešení směřují k minimalizaci jízdních odporů.

 Nové Audi A4 Limuzína a A4 Avant

Příkladná je aerodynamika: A4 Limuzína stanovuje hodnotou cx = 0,23 nový rekord ve své třídě. Přesvědčivé jsou navíc nízké hodnoty emisí CO2 95 gramů na kilometr u modelu A4 Limuzína 2.0 TDI ultra s výkonem 110 kW (150 k), resp. 99 gramů na kilometr u modelu A4 Avant 2.0 TDI ultra. Motor 2.0 TFSI s výkonem 140 kW (190 k) má v modelu A4 ultra Limuzína emise CO2 109 gramů na kilometr, v modelu A4 Avant ultra 114 g/km. Na vrcholu nabídky motorů stojí dva vznětové šestiválce TDI s výkonem až 200 kW (272 k). Nová generace čtyřválcových motorů TFSI stanovuje díky nově vyvinutému spalovacímu procesu nová měřítka v oblasti spotřeby paliva, emisí a výkonových parametrů zážehových čtyřválců. Asistenční, informační a zábavní systémy odpovídají svou úrovní luxusní třídě. Prodej modelů A4 Limuzína i A4 Avant bude zahájen na podzim 2015.

Nové modely Audi A4 Limuzína a A4 Avant zanechávají s délkou 4,73 metru a rozvorem 2,82 metru suverénní dojem. Šířka vozu je umocněna markantními horizontálními liniemi na přídi a zádi. Ladný design s výraznými křivkami se vyznačuje typickou sportovní elegancí značky Audi. Maska chladiče Singleframe je široká a nízká, zatímco světlomety, dodávané na přání ve verzích LED a Matrix LED včetně dynamických ukazatelů směru, dávají technice nezaměnitelný vzhled.

Až o 120 kilogramů lehčí
Vnější rozměry se v porovnání s předchůdcem zvětšily, ale pohotovostní hmotnost výrazně klesla – až o 120 kilogramů v závislosti na motoru. Karoserie nových modelů Audi patří díky inteligentní kombinaci materiálů a lehké konstrukci mezi nejlehčí v rámci své třídy.

Také z hlediska akustického komfortu se Audi A4 řadí na vrchol své třídy. Všichni cestující si mohou užívat velkorysou nabídku prostoru. Šířka interiéru je zdůrazněna harmonickými liniemi. Čelo přístrojové desky je rozčleněno širokým obloukem výdechů ventilační soustavy a velkými plochami ozdobného obložení. Na přání se ve tmě rozzáří decentní osvětlení kontur ve dveřích a na středové konzole. Samozřejmostí je nejvyšší kvalita zpracování. Barvy a materiály byly vybrány pro jednotlivé linie výbavy v rámci nového konceptu, který poskytuje ještě větší volnost při konfiguraci výbavy vozidla.

 Nové Audi A4 Limuzína a A4 Avant

Odjištění víka zavazadlového prostoru řízené senzorem: A4 Avant
Zavazadlový prostor nového modelu A4 Avant nabízí v základní konfiguraci objem 505 litrů, což je nejvyšší hodnota v prémiovém segmentu. Při sklopených opěradlech zadních sedadel a využití celé výšky interiéru až po strop je k dispozici objem 1510 litrů. Součástí sériové výbavy je elektricky ovládaný kryt zavazadlového prostoru a elektrický pohon víka zavazadlového prostoru. Kromě toho se na přání dodává senzor pohybu, který umožňuje bezdotykové otvírání a zavírání víka zavazadlového prostoru.

Oba nové modely nabízejí celou řadu inteligentních technických řešení. Zároveň je však ovládání vozidla ještě intuitivnější díky novému konceptu zobrazování a ovládání Audi MMI. Mezi technické skvosty nového modelu A4 patří mimo jiné Audi virtual cockpit, světlomety Audi Matrix LED, Audi smartphone interface, audiosystém Bang&Olufsen s prostorovým zvukem, Audi phone box s bezdrátovým nabíjením, průhledový displej HUD (Head-Up Display), jakož i nové asistenční systémy a služby Audi connect.

Informace a fascinace: Audi virtual cockpit a MMI
Hlavní pozornost k sobě přitahují dvě inovace. Na přání dodávaný Audi virtual cockpit, zcela digitální panel sdružených přístrojů, prezentuje na 12,3“ displeji LCD s vysokým rozlišením nejdůležitější informace v brilantním grafickém zpracování s vysokým stupněm vykreslení detailů a náročnými efekty.

Hlavním ovládacím prvkem je rovněž nový koncept ovládání MMI na středové konzole. U vrcholného informačního a zábavního systému MMI Navigation plus s MMI touch a 8,3“ monitorem je do otočného tlačítka integrován touchpad, který slouží k úpravě měřítka zobrazení a zadávání znaků.

Kompletní ovládací logika systému MMI odpovídá aktuálním chytrým telefonům, včetně inteligentního textového vyhledávání. Nové, přirozenější hlasové ovládání reaguje i na povely pronášené hovorovou řečí – například: „Chci telefonovat s Petrem Novákem.“

 Nové Audi A4 Limuzína a A4 Avant

Koncentrovaný výpočetní výkon
Systém MMI Navigation plus používá výpočetní výkon druhé generace modulárního informačního a zábavního systému MIB, díky níž dokáže Audi rychle nabízet majiteli vozu nejnovější inovace ze světa spotřební elektroniky.

Pokud si zákazník zvolí systém MMI Navigation plus, získá automaticky hardwarový modul Audi connect, který připojí nové modely A4 a A4 Avant k internetu prostřednictvím rychlé mobilní telekomunikační sítě LTE. Spolucestující mohou svá přenosná koncová zařízení připojit pomocí hotspotu WLAN a surfovat po internetu nebo vyřizovat elektronickou poštu. Řidič může využívat na míru střižené služby Audi connect.

Novou nabídkou je rozhraní Audi smartphone interface, které integruje mobilní telefony iOS a Android do speciálně vyvinutého systémového prostředí v Audi MMI. Audi phone box propojí chytrý telefon s anténou vozidla a zajistí indukční nabíjení telefonu v souladu se standardem Qi. Pro náročné fanoušky Hi-Fi je připraven audiosystém Bang&Olufsen s novým prostorovým zvukem, který zpřístupňuje prostorovou dimenzi výšky. Rovněž nový Audi tablet funguje jako flexibilní zábavní systém pro cestující na zadních sedadlech.

Výkonné motory s šesti nebo čtyřmi válci
Nové modely Audi A4 a A4 Avant se začnou v České republice prodávat se sedmi motory, třemi TFSI a čtyřmi TDI. Jejich výkon je výrazně vyšší a pokrývá rozpětí od 110 kW (150 k) do 200 kW (272 k). Spotřeba paliva je však až o 21 procent nižší. Model A4 2.0 TDI ultra vystačí s 3,7 litru nafty na 100 kilometrů a má emise CO2 95 gramů na kilometr (verze Avant: 3,8 l/100 km a 99 g CO2/km). Veškeré agregáty spojují vysokou hospodárnost se sportovní výkonovou charakteristikou a mimořádnou kultivovaností běhu – to platí ve zvláštní míře pro oba šestiválce 3.0 TDI.

Nové Audi A4 přichází v oblasti zážehových motorů s průkopnickou inovací v podobě jednotky 2.0 TFSI ultra s výkonem 140 kW (190 k), která používá zcela nový spalovací proces pro mimořádně hospodárný provoz, o němž svědčí hodnoty spotřeby paliva 4,8 (5,0) litru na 100 km a emisí CO2 109 (114) g/km (údaje v závorce platí pro Avant). Později nabídku rozšíří také model g-tron na zemní plyn, resp. Audi e-gas, vyráběný trvale udržitelným způsobem.

 Nové Audi A4 Limuzína a A4 Avant

S tronic, tiptronic a mechanická převodovka
Převodné ústrojí a podvozek nových modelů Audi A4 Limuzína a A4 Avant jsou zcela nové. Šestistupňová mechanická převodovka, sedmistupňová převodovka S tronic – nyní k dispozici i pro verze s pohonem předních kol – a osmistupňová převodovka tiptronic jsou nově koncipovány, přičemž převodovky s automatickým řazením nabízejí volnoběžnou funkci pro ještě úspornější jízdu. Činnost pohonu předních kol i pohonu všech kol quattro je optimalizována funkcí selektivního rozdělování točivého momentu. Pro nejvýkonnější TDI bude Audi nabízet od roku 2016 na přání sportovní diferenciál zadní nápravy.

Jízdní dynamika
Nové Audi A4 dosáhlo velkého pokroku v oblasti jízdních vlastností, které jsou na jedné straně sportovní s orientací na vysoké výkony, zároveň však také komfortní. Přestože podvozek včetně řízení účinně pohlcuje rušivé rázy od nerovností vozovky, předává řidiči také potřebné informace o působení bočních sil a směrové stabilitě. Základem pro skokové zlepšení provozních vlastností jsou nově vyvinuté pětiprvkové nápravy a řízení s elektromechanickým posilovačem, které se vyznačují extrémně nízkou hmotností. Jsou nezbytným předpokladem pro dosažení dynamických jízdních vlastností a prvotřídního jízdního komfortu, přičemž zároveň snižují spotřebu paliva. Na přání si může zákazník vybrat dynamické řízení, které mění převod v závislosti na rychlosti jízdy a úhlu natočení volantu, a podvozek s adaptivními tlumiči, u něhož může řidič poprvé volit mezi dvěma verzemi, sportovní a komfortně orientovanou. Obě varianty tohoto podvozku jsou integrovány do systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select, který patří k sériové výbavě verzí s výkonem od 140 kW (190 k).

Největší výběr v segmentu: Asistenční a bezpečnostní systémy
Nové modely Audi A4 Limuzína a A4 Avant stanovují nová měřítka ve své třídě také četnými asistenčními systémy. Prediktivní asistent efektivity podporuje řidiče při hospodárné jízdě, Audi active lane assist pomáhá s udržováním vozu v jízdním pruhu a adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go a asistentem pro jízdu v dopravní koloně usnadňují řízení ve váznoucí dopravě. Zvláštností asistenta pro jízdu v dopravní koloně je jeho strategie řízení, která zohledňuje velký počet parametrů, jako jsou podélné čáry vymezující jízdní pruh a kolona vpředu jedoucích vozidel. Parkovací asistent, asistent pro sledování vozidel přijíždějících ze stran při couvání, upozornění na nebezpečí při vystupování, asistent pro vyhýbací manévry, asistent pro odbočování a systémy Audi pre sense jsou důležité novinky, které slouží bezpečnosti. Součástí nabídky je rovněž kamerový systém pro rozpoznávání dopravních značek. Obě nové verze modelu Audi A4 budou uvedeny na trh v Německu a dalších evropských zemích včetně České republiky na podzim 2015.

Pro správné fungování těchto stránek ukládáme cookies.


VW
~
Seat
~
VW užitkové
~