Pro rychlosti vysoce přesahující hranici 300 km/h byl Beetle LSR dalekosáhle přepracován a přizpůsoben platným pravidlům pro rekordní jízdy na solné pláni. Nejvyšší výkon motoru TSI 2,0 litru (mimo jiné s novým turbodmychadlem, jinými písty, vačkovými hřídeli, ojnicemi a upravenou hlavou válců) byl zvýšen na 550 k. Rekordní vozidlo se zároveň může pochlubit pozoruhodným točivým momentem 571 N.m.
Pro extrémní podmínky byl Beetle vybaven speciálními koly a pneumatikami pro jízdu na solném povrchu a světlá výška jeho karoserie byla výrazně snížena. Samosvorný diferenciál navíc vylepšuje trakci, zatímco potřebnou ochranu jezdce zajišťuje soubor bezpečnostních opatření, tvořený ochranným rámem pro případ převrácení, závodním sedadlem včetně pětibodových bezpečnostních pásů a hasícím systémem. Držitel rekordu kromě toho disponuje dvěma brzdnými padáky, které přispívají ke zpomalení vozu Beetle z vysokých rychlostí.
Výkon dosažený při rekordních jízdách, pořádaných každý rok v létě, byl oficiálně zapsán závodní asociací USFRA (Utah Salt Flats Racing Association).