Inteligentní pohon všech kol.
V krizové situaci v rychlém intervalu přerušuje brzdění, aby kola nezačala klouzat a auto zůstalo směrově ovladatelné.
Velkoobjemový vak, který se při nehodě ve zlomku vteřiny nafoukne. Vytvoří polštář mezi tělem a karoserií. Současným standardem je 6 airbagů (2 čelní a 2 boční pro řidiče a spolujezdce + 2 okenní).
Chrání trup při nárazu z boku. Nejčastěji pouze vpředu, některé vozy je mohou mít i pro zadní sedadla.
Umístěný ve volantu a nad schránkou v palubní desce.
Nafukuje se v oblasti bočních oken, aby ochránil hlavu a krk. Nejčastěji jako jeden společný airbag pro přední i zadní sedadla.
Nafukuje se na sloupku řízení, aby minimalizoval zranění kolen řidiče.
Zabraňuje prokluzu kol tím, že omezí výkon motoru.
Pokročilá verze dálkového centrálního zamykání, klíč není třeba vytahovat z kapsy nebo tašky. Pokud senzory rozpoznají klíč v bezpečné vzdálenosti od vozu(cca 1,5 m), dovolí odemknout/zamknout zatáhnutím za kliku dveří. U některých vozů není klíč potřeba ani pro startování, motor se spouští/vypíná tlačítkem.
Xenonová výbojka pro potkávací i dálková světla. Více viz xenony.
Hlídá tzv. slepý úhel (tj. prostor šikmo vedle vozu), který řidič nevidí ve zpětných zrcátkách. Pokud v něm zaregistruje auto (nebo třeba cyklistu), vydá varovný signál.
Přehrávač se zásobníkem na více CD.
Odemyká a zamyká všechny dveře vozu najednou. Ovládá se klíčem.
Odemyká a zamyká všechny dveře vozu najednou. Ovládá dálkovým ovládáním, nouzově lze také klíčem.
Komfortní prvek pro samočinné spouštění stěračů, včetně intenzity (rychlosti) stírání.
Přibrzdí kolo, které prokluzuje. Tím zjednodušuje rozjíždění na povrchu s nerovnoměrnou přilnavostí (např. polovina silnice je suchá, na druhé je námraza).
Dělá vše pro to, aby se auto nedostalo do smyku.
Stará se o to, aby při brzdění motorem nedošlo k přebrzdění kol a následnému nekontrolovatelnému klouzání.
Umožňuje telefonování bez nutnosti držet telefon v ruce. Nejčastěji řešeno bezdrátově přes Bluetooth. Systémy od výrobce vozu dovolují ovládat telefon přes originální autorádio, tlačítky na volantu nebo hlasovými pokyny.
Standardizované kotevní body pro bezpečné uchycení dětské sedačky.
Pomocník nejen při defektu, ale také při úsporné jízdě. Upozorňuje na pokles tlaku v některém z kol. Může využívat senzory v pneumatikách nebo únik vzduchu odhadovat podle otáček kol.
Varuje před vybočením z jízdního pruhu. Vyspělejší systémy dokážou převzít řízení.
Vyšší třída mezi displeji palubního počítače ve vozech koncernu Volkswagen. Umí zobrazit více informací než standardní varianta. Může být i barevný.
Je osazen ovládacími prvky pro pohodlné ovládání vybraných funkcí/systémů vozu (dle výbavy např. rádio, handsfree, palubní počítač, tempomat aj.).
Lépe osvětlují zatáčky a serpentiny. Reagují na natočení volantu.
Ideální pro chladné měsíce roku. Vytápění funguje i bez toho, aby bylo auto nastartované. Zapnout ho lze buď dálkovým ovládáním (např. z okna domu), nebo podle časovače.
Hlídá, aby vůz nepřekročil nastavenou rychlost, např. 50 km/h ve městě (porovnejte s tempomatem).
Velkoplošné střešní okno. Může být otevíratelné.
Ultrazvuková čidla hlídající vzdálenost od překážek (auta, zeď) při parkování. Nejčastěji bývají vzadu (zapínají se samočinně při zařazení zpátečky). Mohou být i vpředu (spouští se tlačítkem). Pokud jsou na bocích, vůz je vybavený buď vyhledáváním dostatečně velké mezery pro podélné parkování, nebo systémem samočinného parkování.
Zlepšují viditelnost v mlze, hustém dešti nebo sněhové vánici. Mohou mít funkci přisvětlování do zatáček.
Udržuje nastavenou rychlost vozu (porovnejte s omezovačem rychlosti).
Pokročilá varianta tempomatu, spolupracující s radarem. Udržuje nastavenou rychlost, ale umí ji snížit podle okolní dopravy (např. když se přiblížíte k pomaleji jedoucímu autu). Vyspělejší systémy umí dokonce zabrzdit a opět se rozjet.
Prostřednictvím kamery na čelním skle sleduje dopravní značky a zobrazuje je na displeji palubního počítače. Řidič tak má přehled, jestli náhodou nepřehlédl třeba omezení rychlosti.
Během chvilky rozehřeje námrazu, pomůže i s odmlžením. Vyhřívání může být prostřednictvím velmi jemných kovových vláken nebo speciální fólie.
Místo žárovky je použita xenonová výbojka. Vyniká vyšší svítivostí, a barvou je navíc bližší intenzivnímu dennímu světlu. Nejčastěji v kombinaci xenon pro potkávací a halogen pro dálkový světlomet.