Zákazníci Das WeltAuto mají jistotu technického stavu a počtu ujetých kilometrů

Praha, 23. července 2014 – V souvislosti s neuspokojivým stavem na trhu s ojetými vozy, s rozšířenými klamavými praktikami mnoha obchodníků a nepříliš transparentní legislativou v této oblasti v České republice rostou obavy zákazníků o pravdivost a transparentnost údajů, které uvádějí prodejci u ojetých vozidel. Mnoho klasických autobazarů například záměrně neuvádí údaje o servisní historii vozidla, včetně informace o tom, že byl vůz havarován, a někteří z nich tyto informace dokonce ani nemají k dispozici.

  • Prodejci Das WeltAuto důkladně prověřují počet ujetých kilometrů a technický stav ojetých vozidel
  • Transparentnost je jedním ze základních pilířů programu Das WeltAuto
  • Výhoda autorizovaného servisu přímo v místě prodeje
 Zákazníci Das WeltAuto mají jistotu technického stavu a počtu ujetých kilometrů

Autobazar neuvedením pravdivých údajů pak může generovat větší zisk z prodeje vozu, ale zákazník tím čelí velkému riziku nečekané poruchy. Pokud v případě havarovaného vozidla neproběhla oprava v autorizovaném servisu v souladu s předepsanými postupy výrobce, vystavuje řidič sebe i své spolucestující velmi vysokému riziku v případě nehody. Má-li vůz reálně najeto více kilometrů než ukazuje tachometr, aniž by o tom zákazník věděl, může se stát, že by mohl vykazovat závady a opotřebení, které by v inzerovaném stavu nenastaly. Jedná se vlastně o klamání zákazníka.

V programu Das WeltAuto mají prodejci velkou řadu možností a nástrojů, jak skutečný technický stav a stav kilometrů zjišťovat a ověřovat. Pro zjišťování a ověřování servisní historie a stavu ujetých kilometrů u koncernových vozů (Volkswagen, ŠKODA, Audi a SEAT) slouží prodejcům interní technický systém, v němž je nezávisle na místě (státě) nebo opravci (servisu) zaznamenávána veškerá historie vozu – od předprodejního servisu, přes pravidelné prohlídky, až po opravy po nehodách. Údaje z tohoto systému jsou základem pro zhotovení tzv. Zápisu o technickém stavu vozidla, který je zákazníkům Das WeltAuto k dispozici.

„I když není vůz ve stejném technickém stavu jako vozidlo nové, tak se snažíme vždy zákazníkovi poskytnout maximum dostupných informací, aby se mohl „svobodně“ rozhodnout, zda vůz koupí. Transparentnost je proto jednou z našich hlavních zásad prodeje ojetých vozů,“ říká Roman Filip, vedoucí programu Das WeltAuto pro Českou republiku.

Další výhodou programu Das WeltAuto je zázemí koncernu Volkswagen. Prodejce Das WeltAuto má k dispozici autorizovaný servis koncernových značek. Proškolený servisní technik každý vůz pečlivě prohlédne a vše zaznamená do příslušného protokolu, včetně provedených a doporučených servisních úkonů, aby byl vůz připraven k prodeji v nejlepším možném stavu.

Informace o každém voze v nabídce Das WeltAuto doplňuje osvědčení Cebia REPORT, z něhož se může zákazník dozvědět informace o kilometrovém průběhu, realizovaných opravách a o možných nedostatcích příslušného vozu. Kontrola zahrnuje primárně údaje o stavu ujetých kilometrů, správnosti VIN a roku výroby, prověření v databázích odcizených vozidel a závazků u leasingových společností.

„Zákazníci by měli myslet do budoucna, raději si něco připlatit a nikdy nepodlehnout podezřele výhodné nabídce. Já bych doporučil zákazníkům, aby se prodejce ojetých vozů hodně ptali a nepodlehli emocím. Profesionální prodejce by měl umět na všechny otázky odpovědět a navíc všechna svá tvrzení věrohodně doložit,“ říká Jiří Pěnkava, vedoucí prodeje u značky Das WeltAuto.

Pro správné fungování těchto stránek ukládáme cookies.


VW
~
Seat
~
VW užitkové
~