Již obe první generace modelu allroad quattro predstavené v letech 2000 a 2006 dosáhly skvelých prodejních úspechu a na tuto tradici nyní naváže tretí generace. Nové Audi A6 allroad quattro rozširuje svým talentem sportovní charakter elegantního kombi A6 Avant. V jízde totiž muže pokracovat i tam, kde asfaltovaná silnice koncí. Ctyri nabízené motory pokrývají rozpetí nejvyšších výkonu od 150 kW (204 k) do 230 kW (313 k) a svou suverénní hnací sílu spojují s presvedcivou hospodárností.
Nové Audi A6 allroad quattro s délkou 4,94 metru je úzce príbuzné s modelem A6 Avant, avšak v mnoha detailech se odlišuje vlastním robustním stylem. Jeho lehká karoserie vyrobená v mnoha oblastech z hliníku má vyšší svetlou výšku. Vnejší design byl výrazne prepracován, ozdobné lišty v masce chladice jsou napríklad svislé. Na prání nabízí Audi LED svetlomety. Pro ceský trh jsou v sériové výbave dodávané xenonové svetlomety.
Pro exteriér a prostorný interiér navrhli designéri Audi speciální barvy a nové materiály potahu a ozdobného obložení. Zavazadlový prostor nabízí objem 565 až 1680 litru a praktické prvky, jako je fixacní sada pro zajištení prepravovaných predmetu. Manipulaci se zavazadly usnadní na prání dodávané zadní výklopné víko s automatickým otvíráním ovládaným senzory spolecne s elektricky ovládanou krycí roletou.
Vuz je pro jízdu v terénu vybaven ukazatelem náklonu a asistentem pro sjíždení prudkých svahu. Na prání nabízí Audi mnoho velmi komfortních prvku výbavy vcetne head-up displeje a sedadel s odvetráváním a masážní funkcí. Nabídka modulu informacních a zábavních systému sahá až k mnohostrannému systému MMI Navigation plus a k vynikající zvukové aparature Bang & Olufsen Advanced Sound System. Novinka je na vrcholu svého segmentu také v oblasti internetových služeb, nabízených pod hlavickou Audi connect, nebo v oblasti výkonných asistencních systému.
Nové Audi A6 allroad quattro vstupuje na trh se ctyrmi výkonnými motory V6. Jeden motor TFSI a tri jednotky TDI dosahují nejvyšší výkony od 150 kW (204 k) do 230 kW (313 k) a jejich spotreba paliva je v porovnání s predchozí generací až o 20 procent nižší. V závislosti na motoru je hnací síla prenášena prostrednictvím sedmistupnové prevodovky S tronic, resp. osmistupnové prevodovky tiptronic a trvalého pohonu všech kol quattro, který spolupracuje se systémem individuálního rozdelování hnací síly mezi jednotlivá kola. Systém quattro lze na prání rozšírit u všech motoru o sportovní diferenciál, který aktivne rozdeluje hnací sílu mezi zadní kola./p>
Nové Audi A6 allroad quattro je sériove vybaveno systémem rízení jízdní dynamiky Audi drive select vcetne režimu „efficiency“ a adaptivním vzduchovým odpružením. Vzduchové odpružení s elektronicky rízenými tlumici mení podle potreby svetlou výšku karoserie. Kola mají prumer ráfku 18 palcu a na prání nabízí Audi také 19“ a 20“ kola. Rízení s elektromechanickým posilovacem pracuje citlive a s maximální úcinností. Pozdeji bude Audi dodávat na prání dynamické rízení s variabilním prevodem.
Velkoryse vybavené modely Audi A6 allroad quattro se zacaly na ceském trhu prodávat v cervnu 2012. Cenove nejdostupnejší model 3.0 TDI s výkonem 150 kW (204 k) stojí 1 429 000 Kc.