Praha, 19. září 2013 – Bezproblémové parkování? Tento sen mnohých řidičů se stále více blíží realitě. Volkswagen prezentuje na IAA ve Frankfurtu aktuálně nabízené i připravované systémy pro snadné nebo dokonce plně automatické zaparkování a vyjetí z parkovacího místa.
Mnohé řidiče v přeplněných centrech měst jímá hrůza z parkování do mezer s malým odstupem od ostatních vozidel. Volkswagen podporuje řidiče již od roku 2007 nabídkou parkovacích asistenčních systémů, které během parkování odvedou místo řidiče alespoň práci s volantem a ještě před tím „přeměří“ mezeru pro zaparkování ultrazvukovými senzory. Týká se to parkovacích míst orientovaných podélně i kolmo k vozovce. Parkovací asistent Park Assist zvládne zaparkovat i do mezery s pouhými 40 cm volného místa před a za vozidlem. Pro vyjetí z parkovacího místa stačí dokonce jen 25 cm. V další vývojové fázi budou vozidla místo řidiče přidávat také plyn a brzdit.
Na speciální plošině za halou 10 na autosalonu IAA ve Frankfurtu ukazuje Volkswagen další kroky pro snadné zaparkování vozidla. Zčásti se přitom jedná ještě o prototypy, vyrobené v rámci výzkumu a vývoje.
Návštěvníci Frankfurtského autosalonu se mohou stát také svědky ukázky plně automatického zaparkování a vyjetí z parkovacího místa. Řidič si může navíc přivolat svoje vozidlo k sobě chytrým telefonem – například v dešti. Vozidlo samočinně dojede ke svému majiteli za pomoci zdokonalené soustavy velmi moderních senzorů. Pokud detekuje překážku, automaticky zastaví. Je-li cesta opět volná, pokračuje v jízdě.
Volkswagen má řešení i pro případ, že vedle vozidla, stojícího kolmo k vozovce, zaparkují další vozidla po obou stranách příliš natěsno – ve Frankfurtu je opět s chytrým telefonem a speciální aplikací demonstrováno, jak se pomocí aplikace spustí motor a vozidlo samočinně vyjede z parkovacího místa tak, aby uživatel mohl otevřít dveře a nastoupit. Tímto způsobem je možné vozidlo i zaparkovat do těsné mezery.
Volkswagen nabízí již od roku 2011 funkci „easy open“, která umožňuje krátkým pohybem nohy pod zádí vozidla otevřít vozidlo bez aktivního použití klíčku nebo dálkového ovládání – například v situaci, kdy řidič stojí před zádí vozidla a obě ruce má plné.
Reiner Katzwinkel, vedoucí asistenčních systémů u značky Volkswagen, zdůrazňuje: „Volkswagen ukazuje ve Frankfurtu sériově vyráběné i budoucí technologie v oblasti parkování. Prezentace působivě dokládá, proč má Volkswagen v této oblasti celosvětově vedoucí postavení.“
Volkswagen učinil velký krok směrem ke zdokonalení specifických asistenčních systémů se studií eT!, představenou již v roce 2011. Výzkumné vozidlo eT!, vybavené funkcemi „follow me“ nebo „come to me“, umožní například balíkovým službám, aby vozidlo samočinně následovalo doručovatele, který mezitím pěšky roznáší dopisy nebo balíky k domovním dveřím. Tato výzkumná práce připravila cestu pro výrazné zdokonalení již existujících asistenčních systémů.