Praha, 3. listopadu 2011 – Volkswagen Passat CC byl před čtyřmi roky prvním čtyřdveřovým kupé ve střední třídě na evropském trhu. Z malé skulinky na trhu se rychle vyvinul celý segment, neboť dodnes se po celém světě rozhodlo pro sedan s elegantními liniemi sportovního vozu téměř 270 000 zákazníků. Jsou to řidiči, kteří milují šarm kupé, zároveň však oceňují velkorysý vnitřní prostor pro nejméně čtyři osoby a čtyři dveře pro pohodlné nastupování. Volkswagen představuje technicky a stylisticky modernizované provedení oblíbeného manažerského vozu s novým jménem Volkswagen CC. Na českém trhu se novinka představí koncem 1. čtvrtletí roku 2012, cena nebyla prozatím stanovena.
Design s nově tvarovanou přední a zadní partií posunuje zdokonalený model Volkswagen CC ještě blíž k třídě luxusních vozů. Exkluzivnější charakter získala také výrazně rozšířená sériová výbava, která nyní zahrnuje mimo jiné nově koncipované bi-xenonové světlomety, statické odbočovací světlomety a rovněž nově navržená zadní světla LED. V sériové výbavě nechybí ani systém sledování únavy řidiče, rádio RCD 310 s přehrávačem CD, prahové lišty z ušlechtilé oceli, na předních sedadlech bezpečnostní opěrky hlavy s doplňkovým seřizováním polohy také v podélném směru, multifunkční volant, parkpilot, tempomat a elektricky sklopná vnější zrcátka.
Kromě toho dostal Volkswagen CC nové asistenční systémy. Mezi ně patří na přání dodávané technologie, jako je v automobilu značky Volkswagen poprvé použitý systém Side Assist Plus včetně funkce Lane Assist (upozorňuje na vozidla ve slepém úhlu a podporuje řidiče zásahem do řízení s cílem zabránit srážce), nebo v modelu Volkswagen CC nová funkce Dynamic Light Assist (automatické ovládání dálkových světlometů) a kamerové sledování dopravního značení. Komfort je optimalizován klimatizovanými sedadly s integrovanou masážní funkcí. Volkswagen CC je poháněn inovativními zážehovými a vznětovými motory s přímým vstřikováním paliva. Všechny vznětové motory TDI jsou sériově vybaveny systémem Start-Stop a režimem rekuperace (zpětné získávání kinetické energie). Funkcí rekuperace disponují rovněž všechny zážehové motory. Jednotky TDI dosahují nejvyššího výkonu 103 kW / 140 k a 125 kW / 170 k. Zážehové motory evropských verzí CC nabízejí sportovně laděnou charakteristiku s výkonovou křivkou vrcholící hodnotami 118 kW / 160 k, 155 kW / 210 k a 220 kW / 300 k. Všechny motory jsou maximálně efektivní a úsporné. Skvělým příkladem je TDI o výkonu 103 kW / 140 k. Jeho spotřeba je v kombinaci s šestistupňovou mechanickou převodovkou pouhých 4,7 l/100 km (tomu odpovídají emise CO2 ve výši 125 g/km). Novinkou na českém trhu bude čistý diesel BlueTDI, který splňuje emisní normu Euro 6.
Nový Volkswagen CC se veřejnosti představí ve světové premiéře na autosalonu v Los Angeles (18. až 27. listopadu). Uvedení na trh bude následovat krátce poté. Volkswagen začne prodávat čtyřdveřové kupé v únoru 2012 nejprve v Německu a následně i v celé Evropě, Americe, Rusku, Číně (lokální verze bude k dispozici od roku 2013) a na všech dalších trzích, kde je o tuto třídu vozidel mezi zákazníky zájem.