Standardy prodejců auto-plus

V síti auto-plus je 38 prodejců, kteří Vám nabídnou ty nejlepší služby v oblasti ojetých vozů.

Každý z prodejců musí splňovat přísné standardy prodeje, dodatkových služeb a vzhledu prodejní plochy. Standardy jsou každý rok kontrolovány metodou tzv.: „mystery shoppingu“. K prodejci přijde „mystery shopper“ – „tajný“ zákazník a má zájem o vůz a dodatečné služby. Prodejce, protože neví, že se jedná o „tajného“ zákazníka, musí prokázat svojí profesionalitu v přirozeném prostředí. Vše se po té vyhodnotí a na základě výsledů se s prodejcem hovoří o neustálém zlepšování v oblasti prodeje ojetých vozů.

  1. Prodejní plocha pro vystavení ojetých vozidel
    1. Velikost prodejní plochy
      1. Velikost prodejní plochy je stanovena počtem vystavených vozidel. Minimální počet vystavených vozů na prodej, který prodejce musí splňovat pro zařazení do programu ojetých vozů, je 30*. Na každé vystavené vozidlo připadá plocha o rozloze 20 m2, což znamená, že plocha vyhrazená pro prodej ojetých vozidel musí být minimálně 600 m2 **.

        * prvních 6 měsíců provozu min. 20 vozidel
        ** prvních 6 měsíců provozu min. 400 m2
    2. Prodejna Poloha areálu prodejny ojetých vozidel
      1. Celý prostor areálu prodeje ojetých vozů by měl být v blízkosti prodejny nových vozidel nebo v blízkosti frekventovaného místa.
    3. Povrch
      1. Veškeré chodníky, cesty a parkoviště musí být vyasfaltované, popř. cesty pro pěší mohou být vytvořeny ze zámkové dlažby.
      2. Plocha, na které jsou umístěna vozidla určená k prodeji, musí být minimálně zpevněná (štěrk).
    4. Identifikace prodejního místa ojetých vozidel
      1. Každé prodejní místo musí být bezpodmínečně označeno podle předlohy a pokynů Import Volkswagen Group s.r.o. ve smyslu jednotné identifikace programu ojetých vozidel.
  2. Požadavky na personální obsazení
    1. Prodejce
      1. Při ročním objemu prodeje do 150 vozidel musí prodej ojetých vozidel zabezpečovat nejméně jeden prodejce.
      2. Pokud prodej ojetých vozidel přesáhne tuto hranici, je zapotřebí určit prodejce pouze pro prodej ojetých vozidel, který nebude zastávat žádnou jinou funkci ve firmě.
      3. Při ročním objemu nad 300 vozidel je potřeba určit dalšího prodejce.
    2. Vedoucí prodeje
      1. Při ročním objemu nad 1000 prodaných ojetých vozidel je zapotřebí určit vedoucího prodeje, jehož náplní práce bude koordinovat chod celého oddělení. Tento pracovník nebude v rámci firmy vykonávat žádnou jinou funkci.
    3. Technik
      1. Pro zjištění technického stavu vozidla při příjmu je nutné provést zápis o technickém stavu motorového vozidla. Za tímto účelem je nutné určit jednoho technika, který kromě své náplně práce bude provádět právě tuto technickou kontrolu a vyplňovat zápis o technickém stavu motorového vozidla.
      2. Pokud celkový počet prodaných ojetých vozidel přesáhne hranici 300 vozů ročně, bude tento technik přiřazen pouze do oddělení prodeje ojetých vozidel.
    4. Administrativní síla (asistent prodejce)
      1. K zajištění bezchybné evidence, přihlašování a odhlašování vozidel na DI Policie ČR a vyřizování leasingových smluv je nutné zajistit jednoho pracovníka nebo pracovnici, která bude zajišťovat kompletní agendu pro ojeté vozy. Tento pracovník bude také zajišťovat reporting pro Import Volkswagen Group s.r.o. a do budoucna pro www stránky.
      2. V závislosti na počtu prodaných ojetých vozidel za rok je možné zaměstnat tohoto pracovníka pouze na poloviční pracovní úvazek (při počtu 300 a více vozů za rok pouze na plný pracovní úvazek).
  3. Vybavení provozovny, kanceláře a technické zabezpečení
    1. Umístění kanceláře prodejny ojetých vozidel
      1. Kancelář prodejce ojetých vozidel musí být umístěna tak, aby umožňovala snadný přístup pro zákazníka a zároveň poskytovala prodejci náležitý přehled o dění na prodejní ploše.
    2. Vybavení kanceláře prodejny ojetých vozidel
      1. Každá kancelář musí být vybavena kromě nábytku také počítačem, telefonem a faxem.
      2. Počítač musí pracovat minimálně s procesorem Pentium a měl by mít nainstalován operační systém Windows s připojením na Internet.
    3. Software pro oceňování vozidel
      1. Nezbytnou součástí vybavení kanceláře prodejce je nainstalovaný software pro oceňování vozidel.
    4. Technické vybavení
      1. Pro zjištění komplexního technického stavu přijímaného vozidla je potřeba vyčlenit jeden zvedák, který bude sloužit mimo jiné i při technické kontrole a při zápisu o technickém stavu motorového vozidla. Tento zvedák by měl být umístěn tak, aby k němu měl přístup i zákazník.
  4. Expozice vozidel určených k prodeji Stav vystavených vozidel
    1. Nabídka vystavených ojetých vozidel
      1. Celková nabídka vystavených ojetých vozidel by měla zahrnovat celou paletu vozů, a to z pohledu ceny, ujetých kilometrů a stáří.
      2. Není přípustné zařazovat do celkové nabídky vozidla, která nebyla do ČR dovezena oficiálním dovozcem, to znamená individuální dovozy a vozidla, u kterých existují obavy, že mají nejasný původ.
      3. Prodejce musí být schopen garantovat zákazníkovi 100% původ vozidla a takový technický stav, který je zapsán v zápise o technickém stavu vozidla.
    2. Stav vystavených vozidel
      1. Vystavené ojeté vozy, určené k prodeji, musí být bezpodmínečně opticky ve výborném stavu. Technický stav musí být zapsán v zápise o technickém stavu motorového vozidla.
    3. Identifikace vystavených ojetých vozidel
      1. Všechny ojeté vozy určené k prodeji musí být označené cenou, leasingovou nabídkou a popisem vozidla (stav km a výbava).
      2. K tomuto označení, které je součástí celkové identifi kace prodejního místa, slouží předlohy Import Volkswagen Group s.r.o.
    4. Uspořádání vystavených vozidel
      1. Všechna vozidla musí být vystavena na prodejní ploše tak, aby tvořila jednotný celek a zároveň atraktivní prezentaci.
  5. Kontrola technického stavu
    1. Kontrola technického stavu, „Zápis o stavu motorového vozidla“ Kontrola technického stavu
      1. Pro stanovení předběžné výkupní ceny je potřeba vůz zkontrolovat po stránce technické a optické. Technik převezme automobil od zákazníka a postaví jej na zvedák. Společně se zákazníkem zkontroluje kompletně celý automobil, přičemž zapisuje veškeré nedostatky do připraveného formuláře „Zápis o stavu motorového vozidla“.
      2. Technik v co nejkratší době vypracuje rozpočet na opravu zapsaných závad. V případě, že se jedná o vozidlo nekoncernové značky, stanoví technik rozpočet po konzultaci s příslušným autorizovaným servisem.
      3. Nedílnou součástí příjmu je kontrola servisní knížky. Skutečnost, zda je, či není u vozidla, samozřejmě do jisté míry ovlivní výkupní cenu tohoto vozidla.
      4. Veškeré podklady dostane zákazník vždy v kopii, a to bez ohledu na to, zda automobil odprodá, či nikoli. Kopii kupní smlouvy dostane pouze v případě, že se obchod uskuteční.
      5. Zákazník neodchází s prázdnou a podklady slouží pro jeho informaci.
  6. Zařazení ojetého vozidla do prodeje
    1. Odstranění závad
      1. Pokud je vozidlo již v majetku prodejce (je tedy vykoupené), je potřeba před zařazením tohoto vozidla do prodeje odstranit technické nedostatky zapsané v Zápise o stavu motorového vozidla.
      2. Tato oprava musí v zájmu prodejce proběhnout v co nejkratší době od data vykoupení. Pokud se doba opravy výrazně prodlouží, ztrácí vůz hodnotu a snižuje se výše zisku.
    2. Kosmetická příprava
      1. Před zařazením vozidla do prodeje je nutné kromě opravy vůz připravit také opticky. Při tomto procesu doporučujeme dodržet tyto základní body:
        1. kompletní vyčištění interiéru včetně potahů sedadel, mytí oken i zevnitř, čištění zavazadlového prostoru
        2. kompletní mytí zvenku včetně disků kol, mytí motoru a spodní části vozu
        3. odstranění všech nálepek a polepů zvenku i zevnitř
        4. doleštění laku a pneumatik
    3. Označení vozidla cenou a zařazení do prodeje
      1. Po dokončení výše uvedených prací je možné vozidlo opatřit cenou, popisem a leasingovou nabídkou.
      2. Prodejce se zavazuje, že vozidla bude nabízet za ceny, které odpovídají současné tržní hodnotě v daném regionu.
      3. Opravené, kosmeticky připravené a označené vozidlo prodejce zařadí do celkové nabídky a vystaví je na místě k tomu určeném.
      4. Prodejce vystaví pouze ty vozy, které splňují uvedené požadavky, ostatní vozidla nelze zařadit pod značku auto-plus.
  7. Zkušební jízda a prodej ojetého vozidla
    1. Aktivní přístup prodávajícího ke kupujícímu
      1. Základním předpokladem pro zabezpečení vysokého počtu prodaných ojetých vozidel je aktivní přístup k vlastnímu prodeji těchto vozidel.
      2. Prvním pracovním krokem po přijetí vozidla na prodej je kontrola zákaznické databáze. Každý prodejce si vede přehled zákazníků poptávající určitý druh vozidla, který v době jejich návštěvy nebo telefonátu nebyl v nabídce.
        Porovnáním této zákaznické databáze a aktuální nabídky dojde prodávající ke zjištění, zda právě zařazené vozidlo do prodeje nemá již vážného zájemce. V případě, že ano, prodávající kontaktuje zákazníka a pozve jej na předváděcí jízdu. Pokud na vozidlo není evidován žádný zájemce, je potřeba všem ostatním potencionálním zákazníkům aktivně nabízet předváděcí jízdu.
    2. Zkušební jízda základ úspěchu
      1. Každý prodejce ve svém vlastním zájmu nabízí všem zájemcům zcela automaticky a bez vyzvání zkušební jízdu.
      2. Po dobu zkušební jízdy se zákazníkem je potřeba zajistit zastoupení v prodejně. Neexistuje lepší prodejní argument než zkušební jízda.
    3. Vlastní prodej ojetého vozidla Vlastní prodej ojetého vozidla
      1. Prodávající, který je se zákazníkem v kontaktu, dohodne s kupujícím prodejní cenu, předloží k nahlédnutí „Zápis o technickém stavu motorového vozidla“ a v případě zájmu vysvětlí zákazníkovi leasingové podmínky a pojištění.
      2. Prodejce vytaví na kupujícího fakturu a po jejím proplacení zajistí odhlášení vozidla na DI Policie ČR.
      3. Kupující při přebírání zakoupeného vozidla dostává v kopii „Zápis o technickém stavu motorového vozidla“. Odhlášený (event. přihlášený) TP si zákazník vyzvedne osobně nebo mu bude zaslán poštou po odhlášení či převodu na DI Policie ČR.
    4. Zpětný dotaz
      1. Každý prodejce kontaktuje v rámci péče o zákazníka nejpozději do 4 týdnů od data vydodání vozu nového majitele s dotazem, zda je vše v pořádku. Tyto kontakty bude prodejce evidovat ve zvláštní složce k tomu určené. Kupující při přebírání zakoupeného vozidla dostává v kopii „Zápis o technickém stavu motorového vozidla“. Odhlášený (event. přihlášený) TP si zákazník vyzvedne osobně nebo mu bude zaslán poštou po odhlášení či převodu na DI Policie ČR.
  8. Standardy prodejního místa
    1. Navigační systém
      1. Každé prodejní místo musí být bezpodmínečně označeno podle předlohy a pokynů Import Volkswagen Group ve smyslu jednotné identifi kace programu ojetých vozidel. Celý prostor areálu prodeje ojetých vozů by měl být v blízkosti prodejny nových vozidel nebo v blízkosti frekventovaného místa. K označení příjezdové cesty do prodejny máte možnost využít směrové cedule – přímá, levá, pravá
    2. Značení prodejního místa – venku/uvnitř
      1. Vlajka:
        Vlajka
      2. Světelná reklama,
        samolepka či billboard:

        Světelná reklama, samolepka či billboard

        Cedule na plot s www:
        Cedule na plot s www
      3. Značení vozů a prodejního místa
    3. Značení vozů
      1. Nabídka vystavených ojetých vozidel
        1. Celková nabídka vystavených ojetých vozidel by měla zahrnovat celou paletu vozů, a to z pohledu ceny, ujetých kilometrů a stáří.
        2. Není přípustné zařazovat do celkové nabídky vozidla, která nebyla do ČR dovezena oficiálním dovozcem, to znamená individuální dovozy a vozidla, u kterých existují obavy, že mají nejasný původ.
        3. Prodejce musí být schopen garantovat zákazníkovi 100% původ vozidla a takový technický stav, který je zapsán v zápise o technickém stavu vozidla.
      2. Stav vystavených vozidel
        1. Vystavené ojeté vozy určené k prodeji musí být bezpodmínečně opticky ve výborném stavu. Technický stav musí být zapsán v zápise o technickém stavu motorového vozidla.
      3. Identifikace vystavených ojetých vozidel
        1. Všechny ojeté vozy určené k prodeji musí být označené cenou, leasingovou nabídkou a popisem vozidla (stav km a výbava).
        2. K tomuto označení, které je součástí celkové identifikace prodejního místa, slouží předlohy Import Volkswagen Group s.r.o., – podložka pod SPZ, SPZ cedule, označení vozu.
        3.         SPZ cedule modrá
          spz
        4.         SPZ cedule oranžová
          spz
      4. Uspořádání vystavených vozidel
        1. Všechna vozidla musí být vystavena na prodejní ploše tak, aby tvořila jednotný celek a zároveň atraktivní prezentaci.
        2. Není přípustné zařazovat do celkové nabídky vozidla, která nebyla do ČR dovezena oficiálním dovozcem, to znamená individuální dovozy a vozidla, u kterých existují obavy, že mají nejasný původ.
        3. Prodejce musí být schopen garantovat zákazníkovi 100% původ vozidla a takový technický stav, který je zapsán v zápise o technickém stavu vozidla.
    4. Značení místa prodejce
      1. Místo prodejce musí také splňovat určité standardy:
        1. Umístění kanceláře prodejny ojetých vozidel
          1. Kancelář prodejce ojetých vozidel musí být umístěna tak, aby umožňovala snadný přístup pro zákazníka a zároveň poskytovala prodejci náležitý přehled o dění na prodejní ploše.
        2. Vybavení kanceláře prodejny ojetých vozidel
          1. Každá kancelář musí být vybavena kromě nábytku také počítačem, telefonem a faxem.
          2. Počítač musí pracovat minimálně s procesorem Pentium a měl by mít nainstalován operační systém Windows s připojením na Internet.
          3. Místo prodejce by mělo být označeno cedulí „auto-plus“ ať již zavěšenou nebo položenou na stole:
            Cedule na stůl
        3. Software pro oceňování vozidel
          1. Nezbytnou součástí vybavení kanceláře prodejce je nainstalovaný software pro oceňování vozidel.
        4. Technické vybavení
          1. Pro zjištění komplexního technického stavu přijímaného vozidla je potřeba vyčlenit jeden zvedák, který bude sloužit mimo jiné i při technické kontrole a při zápisu o technickém stavu motorového vozidla. Tento zvedák by měl být umístěn tak, aby k němu měl přístup i zákazník.
———

Pro správné fungování těchto stránek ukládáme cookies.


VW
~
Seat
~
VW užitkové
~